ψηφιακή κάρτα εργασίας

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: 121.000 εργαζόμενοι θα την “χτυπάνε” από σήμερα

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας προγραμματίστηκε σε πιλοτική λειτουργία από σήμερα, η οποία αρχικά θα αφορά 121.000 εργαζόμενους σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ που απασχολούν περισσότερους από 250 εργαζόμενους. Το πλάνο αυτό δύναται να επεκταθεί και σε εταιρείες security, ασφαλιστικές εταιρείες όπως και στη βιομηχανία, ενώ στόχος του χρόνου τέτοια εποχή είναι να εφαρμοστεί και στους κλάδους του τουρισμού και της εστίασης.

Η  Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα καλύπτει όλες τις μορφές απασχόλησης (π.χ. πλήρης, μερική, πρακτική άσκηση, μαθητεία, κ.λπ.), τα ωράρια εργασίας (σταθερό, μεταβαλλόμενο, βάρδιες, υπερωρίες), ενώ καταγράφει ηλεκτρονικά και όλες τις μορφές άδειας που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι.

Πως θα λειτουργεί η ψηφιακή κάρτα εργασίας;

  1. Για τους εργαζόμενους:

Θα πρέπει να κατεβάσουν στο κινητό τους τηλέφωνο την εφαρμογή myErgani mobile app, η οποία είναι διαθέσιμη δωρεάν στις πλατφόρμες:

  • Google Play και
  • App Store, μέσω των επίσημων λογαριασμών του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Κατά την είσοδό τους στις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ , οι εργαζόμενοι, θα «σκανάρουν» στο Ergani CardScanner τον προσωπικό κωδικό QR code που εμφανίζει η εφαρμογή myErgani mobile app, προκειμένου να δηλώνουν τη έναρξη και λήξη της εργασίας. Διαδικασία αντίστοιχη με αυτήν που ακολουθούνταν με τον έλεγχο των πιστοποιητικών εμβολιασμού.  Έτσι, με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα καταγράφονται αυτόματα οι ώρες εργασίας και οι υπερωρίες των εργαζομένων.

Το Ημερολόγιο Εργασίας που περιλαμβάνει το Πρόγραμμα Εργασίας και την Πραγματική Απασχόληση είναι επίσης άμεσα διαθέσιμο στον εργαζόμενο, εκτός από την ψηφιακή εφαρμογή, και μέσα από τη διαδικτυακή πύλη για την ενημέρωση των εργαζομένων https://myErgani.gov.gr.

Το Ημερολόγιο Εργασίας που περιλαμβάνει το Πρόγραμμα Εργασίας και την Πραγματική Απασχόληση είναι επίσης άμεσα διαθέσιμο στον εργαζόμενο, εκτός από την ψηφιακή εφαρμογή, και μέσα από τη διαδικτυακή πύλη για την ενημέρωση των εργαζομένων https://myErgani.gov.gr.

  • Για τις επιχειρήσεις:

Έχουν την υποχρέωση να κοινοποιούν στο ΠΣ Εργάνη, καθημερινά και άμεσα, σε πραγματικό χρόνο, τα στοιχεία του πραγματικού χρόνου εργασίας (έναρξη και λήξη της εργασίας) για κάθε εργαζόμενο που εργάζεται με φυσική παρουσία την εκάστοτε ημέρα στον χώρο της επιχείρησης.

Επίσης, έχουν τη δυνατότητα άμεσης διασύνδεσης του συστήματος ωρομέτρησης (εφόσον διαθέτουν τέτοιο) με τον νέο μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας στο ΠΣ Εργάνη, ενώ, αν αυτό δεν είναι εφικτό, το υπουργείο Εργασίας διαθέτει την εφαρμογή Ergani CardScanner.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Voucher διακοπών | North Evia–Samos Pass | Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα

Οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ταυτοποίησης με τους κωδικούς OΠΣ ΙΚΑ/ΕΦΚΑ της επιχείρησης ή με κωδικούς Παραρτήματος που έχουν δημιουργήσει στο ΠΣ Εργάνη ειδικά για τον μηχανισμό υποβολής δηλώσεων Κάρτας Εργασίας. Οι εργοδότες έχουν πρόσβαση στις δηλώσεις Κάρτας Εργασίας που υποβάλλονται αυτόματα από την εφαρμογή CardScanner για κάθε ανάγνωση Ψηφιακής Κάρτας Εργαζομένου, καθώς τα δεδομένα αποθηκεύονται και είναι διαθέσιμα στον εργοδότη μέσω της διαδικτυακής πύλης του ΠΣ Εργάνη (eservices.yeka.gr).

Με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας :

• Διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων με την πλήρη καταγραφή των πραγματικών ωρών εργασίας. Υπενθυμίζεται ότι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αποτελεί πάγιο αίτημα της ΓΣΕΕ, που ικανοποιείται από τη σημερινή κυβέρνηση.

• Δημιουργείται το πλαίσιο για διαφανείς και αποτελεσματικούς ελέγχους, καθώς οι ελεγκτές της Επιθεώρησης Εργασίας θα γνωρίζουν πριν τον έλεγχο πόσοι και ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται στον χώρο εργασίας.

• Προστατεύονται από τον αθέμιτο ανταγωνισμό οι επιχειρήσεις που σέβονται τη νομοθεσία έναντι εκείνων που εφαρμόζουν πρακτικές μαύρης ή υποδηλωμένης εργασίας.

• Κατοχυρώνονται τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος από εισφορές.

Κοινοποιηστε