Η ειδοποιός διαφορά που έχει το αντάρτικο μάρκετινγκ και το συμβατικό μάρκετινγκ έγκειται στην προσέγγιση και τον προϋπολογισμό. Το συμβατικό μάρκετινγκ βασίζεται σε καμπάνιες με budget πολλών ψηφίων, που απαιτούν σημαντικές επενδύσεις σε διαφήμιση, όπως για παράδειγμα τηλεοπτικά σποτ, events, έντυπα και ψηφιακά-web μέσα.
Αντίθετα, το αντάρτικο μάρκετινγκ βασίζεται στη δημιουργικότητα και την ευρηματικότητα. Χρησιμοποιεί ασυνήθιστες και συχνά εκπληκτικές τακτικές για να προσελκύσει την προσοχή και να δημιουργήσει αίσθηση. Παραδείγματα περιλαμβάνουν flash mobs, εκπληκτικές δημόσιες παραστάσεις ή ακόμα και αμφιλεγόμενες διαφημίσεις που προκαλούν συζήτηση. Η ιδέα είναι να δημιουργηθεί ένα ισχυρό μήνυμα με μικρότερο κόστος. Και να προκληθεί ενδιαφέρον του κοινού, μέσω της καινοτομίας και του εντυπωσιασμού.
Πως ο J. C. Levinson ‘’επιτέθηκε’’ στην Αγορά με τη νέα του Μορφή Marketing και η Σημασία του Συνεργατικού Marketing
Ο Jay Conrad Levinson ανέπτυξε την ιδέα του αντάρτικου μάρκετινγκ ως απάντηση στις ανάγκες των μικρών επιχειρήσεων και των επιχειρηματιών που δεν διαθέτουν τους πόρους των μεγάλων εταιρειών. Η βασική στρατηγική του αντάρτικου μάρκετινγκ, όπως την περιέγραψε ο Levinson, περιλαμβάνει τον αιφνιδιασμό του κοινού με μοναδικές και αξέχαστες εμπειρίες. Αυτή η προσέγγιση όχι μόνο προσελκύει την προσοχή αλλά και ενισχύει την αναγνωρησιμότητα της μάρκας μέσω της, από στόμα σε στόμα διαφήμισης και της κάλυψης από τα μέσα ενημέρωσης.
➡️Διαβάστε επίσης…
Ενίσχυση ψηφιακού μετασχηματισμού Επιχειρήσεων Πολιτιστικού, Δημιουργικού και Χειροτεχνικού Κλάδου
Η σπουδαιότητα του συνεργατικού μάρκετινγκ είναι ένα άλλο βασικό στοιχείο. Η συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις μπορεί να ενισχύσει τη δυναμική μιας καμπάνιας αντάρτικου μάρκετινγκ. Δημιουργώντας συνεργασίες – collabs και πολλαπλασιάζοντας τον αντίκτυπο.
Το Ιογενές Marketing και η Στρατηγική των Ανταρτών στον Ανταρτοπόλεμο του Μάρκετινγκ
Το ιογενές μάρκετινγκ, γνωστό και ως viral marketing, αποτελεί μια θεμελιώδη στρατηγική του αντάρτικου μάρκετινγκ. Στόχος του είναι να δημιουργήσει περιεχόμενο τόσο ενδιαφέρον και αξέχαστο που οι χρήστες το μοιράζονται μαζικά στα κοινωνικά δίκτυα. Το viral marketing θέλει να προκαλέσει!
Aντάρτικο Mάρκετινγκ – Καινοτομία, μοναδικότητα και διαφοροποίηση
Η στρατηγική των “ανταρτών” κατά τον ανταρτοπόλεμο του μάρκετινγκ περιλαμβάνει την αξιοποίηση του στοιχείου της έκπληξης και της μοναδικότητας. Αντί να χρησιμοποιούν παραδοσιακές διαφημιστικές μεθόδους, οι αντάρτες του μάρκετινγκ δημιουργούν καμπάνιες που διασπείρουν το μήνυμα μέσω δημιουργικών και ασυνήθιστων μεθόδων. Σίγουρα θα έχετε δεί την καμπάνια “Red Bull Stratos”. Εκεί, ένας αλεξιπτωτιστής έκανε ελεύθερη πτώση από τη στρατόσφαιρα, τραβώντας την παγκόσμια προσοχή και ενισχύοντας την εικόνα της Red Bull ως ενός brand που προωθεί την περιπέτεια και την καινοτομία!
Από το να προσλάβεις κόσμο να μιλά φωναχτά για την υπηρεσία σου στο λεωφορείο ή στην καφετέρια, μέχρι να αφήνεις την κάρτα σου όπου κι αν σταθείς (στη θέση σου στο μετρό, στο τραπέζι που μόλις έφαγες για να τη δει το προσωπικό του μαγαζιού κ.α) και από το να κάνεις online διαγωνισμούς με δώρα στα προσωπικά σου προφίλ στα social media μέχρι να δημιουργήσεις πρωτογενές υλικό προς κατανάλωση και να μοιράσεις merch της εταιρείας σου στην Ερμού, Παραμονή Χριστουγέννων, το guerilla marketing μας δίδαξε πως η εφευρετικότητα και η όρεξη για δημιουργία μπορούν να σταθούν επάξια δίπλα στα υπερμεγέθη budget των κολοσσών. Σε σημείο μάλιστα που να τους αναγκάσουν να υιοθετήσουν κι εκείνοι τα «αντάρτικα» μέσα!